fredag 21 december 2007

Spännande in i det sista...


Efter en lätt hektiskt dag hoppas jag att lugnet snart ska lägga sig här hemma!

Blommorna till borden köpte jag imorse på torget i Lund, något jag verkligen laddat för! Finns det något härligare än torghandel? Jag tror att blomsterhandlaren förstod att jag inte varit ute på ett tag och jag sa lite skämtsamt "att jag inte vet när jag kommer ut nästa gång heller så det gäller att passa på!". Morfar som varit snäll och kört mig, tog emot buntar med rosa rosor, brudslöja, vita små orchideer, en stor bukett röda rosor till mamma och pappa som tack för all hjälp den senaste tiden och en bukett tulpaner till mormor som tack för hjälpen med dopklänningen. Har ni tänkt på hur glad man blir av att ge bort blommor? Man mår så otroligt gott av det!

Blommor vill jag också skicka till Linnéas faddrar. Anna och Johan (faddrar) ligger hemma i Köpenhamn med magsjuka, min bror med familj är osäkra på om de kommer eftersom de är förkylda och Cecilia, min väninna, som flyger ner från Stockholm över Köpenhamn ringde nyss och berättade att hennes bagage med kläder och hygienartiklar till morgondagen försvunnit på vägen... Tomas, som också passar på att fylla år idag, har åkt iväg för att hämta henne och därefter ta henne till närmsta apotek för ett större inköp. Vad ska man säga och vad kan man göra? Det är spännande in i det sista det här!

Lasangen står i ugnen, det är fint här hemma, min stödstrumpa är nytvättad, och granen är tänd! Jag tänkter inte svara mer i telefon ikväll, nu får inget mer hända! Det börjar trots allt pirra lite förväntansfullt i magen - imorgon om inget annat inträffar - döper vi vår älskade lilla Linnéa.

Inga kommentarer: