söndag 2 december 2007

Äntligen Advent!

Idag, första advent, då familjen ska komma ner till nydukat frukostbord, tända ljus och den första stämningsfulla julmusiken ska strömma behagligt ur högtalarna (jag vågar inte förr, speciellt inte i år då jag är så beroende av Tomas :-) vaknade vi mosiga efter en natt som Ludwig hostat sig igenom. Efter att ha suttit i telefonkö till sjukvårdsupplysningen - var god dröj - och till jourläkarcentralen - 12 samtal före - fick vi till slut en tid på sjukhuset och konstaterat att det är krupphosta som nu flyttat in hos oss.
Vi börjar bli riktigt trötta på den senaste tidens alla sjukhusbesök . Det är ju inte precis så att man får mängdrabbat, bounuspoäng eller ett glassigt VIP-kort efter alla besök.
Frukost intogs runt lunch utan vare sig ljus eller musik däremot till en nyinköpt hostmedicin.
Ja, ja...vad är lite krupp när vi ändå är i farten?
Hur som helst så insåg jag idag lite chokerat att det nu bara är 20 dagar kvar till Linnéas dop.
Alla "att göra listor" jag gjort bör sammanställas och jag har nu kommit på var jag ska lägga dem, för att de inte ska försvinna. Här på nätet!

Så kära Stéfanie, när du nu rullar runt och förtvivlat letar efter dina välskrivna blad, gå då in på dopguiden istället!

Att göra:

Stämma av psalmer och verser med prästen
Informera faddrar om och vad som eventuellt ska läsas
Gå igenom hela dopet med faddrar
Egen musik eller sång, vilken sång i så fall?

Beställa mat från Ingelsta Kalkon
Köpa spettekaka till kaffet
Hämta kläder från kemtvätten
Ta ner dopklänning från vinden
Tvätta och göra dopklänningen fin (mormor och mamma, ni får lov att göra detta tillsammans - jag vet att ni vill)
Köpa en present
Vika klart sevetterna
Kolla dukar till långbordet och till barnens bord
Köpa mat till barnen
Fråga om någon av gästerna kan videofilma och ta foton
Se filmen från Ludwigs dop, för att förbereda storebror lite på vad som kommer
Blommor till borden
Skriva något eget till Linnéa
Boka in fler sjukgymnastbesök så att du orkar!

Inga kommentarer: