måndag 10 december 2007

Nu är jag både mätt och belåten. Doptårta avklarad!

Idag har jag frossat! Jag har plöjt igenom både grädde, frukter, choklad, praliner, jordgubbar och vaniljkräm. Oj, vad jag har njutit! Jag började med en schwartswaldtårta, tog mig därefter igenom både en traditionell prinsesstårta och klassisk gräddtårta för att avrunda lite lätt med en oförglömlig pralinkreation. Finalen blev ett högt, festligt verk av marängsviss som jag föll pladask för, innan jag lutade mig tillbaka, klappade magen, klickade på ”min varukorg” för att därefter ”gå vidare med beställning”. Internet, vilken räddning! Tanken på att baka något eget har inte slagit mig (mina bakverk är jag inte direkt känd för) och att i dessa tider öva på denna konst, stående på ett ben känns inte lockande.
En marängsvisstårta, beställd från cyberspace som ser festlig ut och som dessutom kommer uppskattas av alla dopets små gäster får det bli! Ännu en sak kan jag bocka av på min att göra lista.

Inga kommentarer: